luni, 28 aprilie 2014

Vacanţã!!!!!!

Sã pleci în vacanţã este una din marele plãceri ale vieţii.

Am trecut pe la Mausoleul de la Mãrãșești –cea mai frumoasã surprizã a acestei vacanţe ; chiar am rãmas foarte uimitã la cât de bine aratã, un semn al aprecierii noastre faţã de cei cãzuţi în rãzboi demn de toatã stima.

Apoi am trecut, bineînţeles, pe la ai mei la Iași. Iepurii high de Paște din Iași sunt febleţea mea.

Iar fostele bãlãrii din spatele Palatului Culturii au fost metamorfozate într-un loc cu un aer occidental uimitor (fãrã regula aia idioatã cu nu cãlcaţi pe iarbã).

Am fãcut și o vizitã la Mãnãstirea Hadâmbu (drumul acceptabil pânã acolo). E drãguţ sã mergi cu copii pentru cã au animale. De asemenea, se pot cumpãra produse naturale de la mãnãstire (cu preţurile puţin mai ridicate –de ex. litrul de vin era 10 lei).

Am tras o fugã și pe la Grãdina Botanicã. Uitasem cât de frumoasã poate sã fie.

Apoi am mers la Sovata (staţiunea mea preferatã).

Lucruri utile pe care trebuie sã le știţi dacã mergeţi la Sovata în extra-sezon (adicã atunci când e frig și ștrandul de afarã de la Lacul Ursu nu este deschis): intrarea la piscina interioarã de la Hotel Aluniș este destul de scumpã (40 de lei pe zi pentru un adult), dar este inclusã în preţul cazãrii la ei (iar ca sã fie cazarea ieftinã, noi mergem la Vila Maria –din centru, cam la 1km de hotel, dar care este inclusã în complexul hotelier Aluniș, așa cã nu se plãtește separat intrarea la piscinã).
 De asemenea, nu uitaţi sã vã îndopaţi cu langoși de câte ori aveţi ocazia (de la Lacul Roșu pânã-n Praid sunt numai langoși gustoși –dar cei mai buni sunt în Praid, dupã ce treceţi de salinã și de magazinașele de-acolo, pe dreapta este un semn galben cu Langoși tot la niște cãsuţe din lemn –acolo e o bãtrânicã, ea face cei mai buni langoși din univers).

Apoi am coborât spre Cãciulata (una dintre celelalte staţiuni preferate ale mele –dar mai ales iarna) prin Sighișoara și Sibiu.

Sã nu uitaţi în Sibiu sã urcaţi în turnul din Piaţa Micã. Intrarea e doar 2 lei, iar priveliștea de sus, minunatã.

1. Ce frumos! Am vizitat Iașiul o singură dată, așa că trebuie să revin. Nu mai țin minte mare lucru, eram mai mică și răcită, aveam niște ochi umflați în poze... La Sovata tot așa, numai o dată, în facultate.

Pe o altă linie de idei, cum ți se pare Room? Am văzut că te-ai apucat de ea.

2. Am fost la Iasi ultima oara in 2012. Acum sa nu-l recunosc. Ma intrebam daca pozele sunt din Dresda sau Viena. Foarte frumos au amenajat. Trebuie revenit.

ps: sunt fan restaurant Little Texas in Iasi

ps2: scoate codurile de validare ale comentarilor!

3. Da, Iasiul incepe sa se schimbe in bine. Pana si strazile parca au mai putine gropi.

Hm, nu stiu ce sa zic despre Room. E interesanta ca stil si ca idee. Mi-am luat-o in vacanta si trebuia sa fie o carte de-a mea (am citit-o la piscina). Are o incarcatura emotionala negativa foarte apasatoare. Sunt curioasa cum evolueaza pentru ca daca mai tine mult asa pentru mine e mult prea mult. Acum am revenit la lecturile mai vechi (in special la Gustul, mirosul si amintirea he he he) si imi va trebui o perioada ne-stresanta ca sa reiau Room. E genul acela de carte care iti intuneca existenta. Bineinteles ca depinde de ce urmeaza.

P.S. am decis sa nu scot codurile de verificare pentru ca altfel pot primi tot felul de spam-uri. Si nu vreau sa inlocuiesc asta cu moderarea comentariilor pentru ca mi se intampla sa uit sa mai intru pe blog, mai ales ca vine vara si am alte activitati. Asa ca prefer sa las codurile ca sa nu ma trezesc cu avalansa de spam-uri automate.

4. Oai, nu credeam că Room este atât de apăsătoare. Oricum, o să mă apuc și eu de ea la un moment dat - subiectul este prea interesant ca să amân cartea la nesfârșit. Bine că nu ai spus că este prost scrisă, căci în cazul ăsta mă mai gândeam.
    Nu m-am apucat încă de Evadare, am citit doar Zona sinistra, care mi-a plăcut mult. Sunt cam în urmă cu cititul cărților împrumutate, recunosc. :)

În legătură cu comentariile spam, să știi că blogspot-ul face treabă bună, le introduce direct în spam. Dar mai bine faci cum știi tu, ca să nu te trezești cu surprize pe blog după ce te întorci din vacanță. :)

5. Ema, sa stii ca este foarte bine scrisa Room (in engleza, nu stiu cum e tradusa). Poate e un subiect care ma afecteaza pe mine in mod special, nu stiu. Cum a fost si filmul acela Michael de acum vreo 3 ani. Imi piere tot cheful de viata si increderea in umanitate dupa asa ceva.

Nu-i problema daca nu ai terminat cartile de citit. Nu sunt un reading nazi.