duminică, 27 mai 2018

Rotraut Susanne Berner -"Hoinari prin anotimpuri"

Deşi destul de scumpe, cãrţile din seria "Hoinarilor" sunt minunate. Sunt pline de detalii şi puteţi sã le folosiţi cu succes pentru a crea poveşti împreunã cu copilul despre ce se întâmplã în imagini, puteţi sã imaginaţi diverse jocuri (de genul : gãseşte-mi 3 pãsãri, sau gãseşte-mi 5 lucruri roşii etc.).
Cãrţile sunt în format foarte mare, cu paginile cartonate cum trebuie pentru a rezista la manipulãrile mai bruşte ale celor mici.

Mi-am notat de la cineva de pe fb diverse activități care pot fi făcute cu copiii pe baza cărților din Hoinari. Astfel:
-activități de identificare: arată-mi o pisică, un dovleac etc.; arată-mi pe cineva care vorbeşte la telefon etc.

-activități de diferențiere pe culori: obiecte negre: pisica, cutia de vioară, costumele de balet etc.; ce culoare are salopeta lui Gigel (aşa l-am numit noi) care lucrează pe maşina de gunoi?

-activități de dezvoltare a vocabularului: arată-mi o rață, un costum de astronaut, un aspirator etc.; ce obiecte sunt în magazinul cu jucării?; ce face Dorina (aşa a numit-o el pe o doamnă în vârstă care seamănă cu bunică-sa)?; învățarea de cuvinte noi (de ex. păsări călătoare, lampioane, turlă de biserică etc.)

-activități de orientare în spațiu: ce vezi sus/jos?; ce se găseşte la stânga/dreapta...? cine se află în fața stației de autobuz? etc.

-activități cu cantități: numărăm împreună obiecte din imagine (baloane, cărți pe rafturi, maşini pe şosea etc.); dat cu zarul şi găsit obiecte în numărul care ți-a căzut.

-activități cu forme: arată-mi obiecte în formă de... (dreptunghi - ferestre, pubela, afiş etc.)

-activități de identificare a relației cauză-efect: fata mergea cu nasul în carte, de aceea s-a lovit de un stâlp; pisica stă lângă taraba cu peşte pentru că...

-activități de eliminare: uite, dirijorul poartă o haină neagră, găseşte-mi pe altcineva care poartă o haină neagră; caută-mi o pasăre care nu zboară etc.

-activități de recunoaştere a situațiilor: ce s-a întâmplat...? de ce i-au căzut cheile din buzunar lui x?

-activități de enumerare a obiectelor dintr-o anumită categorie: măgarul e un animal, ce alte animale mai sunt? (fructe, meserii etc.)

-dezvoltarea memoriei: verbală (se închide cartea, se enumeră obiectele care trebuie căutate, apoi se deschide cartea şi se caută; de ex. o pălărie agățată de o oglindă sau un şir de lucruri -pisică, brad, clovn, stea), vizuală (de ex. uită-te atent la oamenii din autobuz, se închide cartea, şoferul avea ochelari?), serială (se rețin obiecte în ordine de la stânga la dreapta).

-activități de stimulare a funcției cognitive: asemănări (uite, o pereche de schiuri galbene, unde mai sunt schiuri galbene!), luarea deciziilor (la magazinul de legume şi fructe sunt banane se vânzare. Adevărat sau fals?), perechi opuse (puii de pisică sunt mici, mama lor este...).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu