duminică, 12 aprilie 2015

Jonas Jonasson –"Bărbatul de 100 de ani care a sărit pe fereastră şi a dispărut"

Mi-am luat audiobook-ul pentru această carte de apărea până de curând în discuţiile tuturor. Dacă ai cam 20 de ani şi scriitorul tău preferat este Haruki Murakami, atunci cartea acesata va fi o lectură potrivită. Altfel, e cam sforăitoare, în ciuda pretenţiilor ei de haioşenie. Deşi cred că fraţii Coen ar face un super film din ea.

Un moş de 100 de ani evadează de la azil şi începe o aventură în care profită de experienţele lui (multe dintre ele cu implicaţii istorice evidente –aici e o latură didactică foarte utilă cititorilor de 14 ani) din ultimul veac. Mai găsiţi şi o serie de morţi accidentale ciudate, dar care nici pe departe nu se compară cu scena tramvaiului din "Maestrul şi Margareta".
Formatul audiobook i se potriveşte de minune.

2 comentarii:

  1. mie mi-a placut mult aceasta carte, m-a amuzat si mi-a oferit o lectura agreabila. surpriza a fost cu atat mai mare cu cat nu stiam mai nimic nici despre autor, nici despre carte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu prea ma impac cu stilul noilor scriitori nordici in voga. Mi se pare ca au prea multa actiune in carte, ceea ce pe mine ma nauceste si nu surprind detaliile, sensurile ascunse (daca existe). Doar umorul imi prieste.

    RăspundețiȘtergere